Thursday, March 24, 2011

good morning . :)

Selamat pagi kengkwan , bertuah betul harinih Eridy Fadzil 
bangun awal lallaal ~ weyh tadi waktu aku OTW pergi office MUM aku,
aku nampak ramai orang CINA , INDIAN N lain lain .
aku try tanya mum aku . 
"ibu mana pergi orang melayu ?" 
mum aku pun cakaplah .
"orang melayu sekrang ni tengah terbongkang 
malam nanti eira dengar lah bunyi motor , 
ituhlah orang melayu kita "
n aku pun tnya lagi .
"ouwh , abistuh kenpa orang CINA pkai kereta mewah2 
orang melayu pkai EX5 jea ?" 
mum aku cakap . 
"macam mana tak CINA lebih maju daripada melayu , 
melayu tidur klau eira tengok orang CINA pagi pagi dah bangun 
orang melayu still tengah tidur , mana lah nak berjaya , 
orang CINA tau pagi pagi lah REZEKI berlambak lambak . 
sbb tuh kita kersekolah PAGI PAGI , 
berkerja PAGI PAGI . mudah dapat . "
aku pun cakap dgn mum aku . 
"orang melayu sebenrnya nak TT jea tuh jea , 
mcam macam lah . malas lah nak layan orang melayu zaman sekarang lah . 
meluat . hahha ~ ketawa besar dalam kereta tadi :)